Caspar Game: test de mediawijsheid van jongeren

Caspar Game: test de mediawijsheid van jongeren

Mediawijsheid
CasparHallo, ik ben CASPAR! Ik ben een hipsterbeer en mijn naam staat voor:
 
  • Copyright
  • Audience&aim
  • Storytelling
  • Privacy
  • Authorship
  • Research
     
Het mediawijze kaartspel waar ik een hoofdrol in speel, test of jongeren wel zo mediawijs zijn als ze zelf denken. 
 

Hoe werkt het spel? 

Elke kaart heeft een QR-code die je inscant met je smartphone of tablet. Die code leidt je naar een mobiele website waarop vragen en opdrachten staan. Wie is de eigenaar van YouTube? Mag je zomaar foto's van Google plukken? En wat is een MOOC? "
 
Er staan drie vragen op de vraagkaarten die elk voor een niveau (gemakkelijk, gemiddeld en moeilijk) staan. Op die manier kan zowel een 12-jarige als een 26-jarige het spel spelen.
 
Bij een opdrachtkaart moet jouw team samenwerken om de opdracht tot een goed einde te brengen en te winnen van de andere teams. Je wint als je de meeste CASPAR-punten verzamelt.

caspar game

Meer info:

Alle kaarten, vragen en info vind je op www.caspargame.eu

Jeugdverenigingen kunnen het spel boeken via Mediaraven (zie knop 'boeken' hieronder)

Mediaraven ontwikkelde dit spel in opdracht van Villa Crossmedia. De vragen en opdrachten in het spel zijn tot stand gekomen in samenwerking met onderstaande partners:

 

halve dag

(2 lesuren)

hele dag

(6 lesuren)

Onderwijs
Met eigen materiaal--
Met het materiaal
van Mediaraven
€ 300€ 600


Prijs voor non-profit organisaties: +50%
Prijs voor commerciële initiatieven: +100%
Prijs exclusief kilometervergoeding (€0,34/km vanuit Gent) of treinticket

Benodigdheden

  • Mediaraven brengt 2 tablets en een kaartspel mee

  • Het kaartspel krijg je achteraf cadeau


Ideale duur

  • 2u 
     

Aantal deelnemers

  • min 4, max 25


Vragen?