De impact van sociale media meten

De impact van sociale media meten

6-910-1213-1415-1617-1818+
x
Sociale media

Als jeugdorganisatie facebooken, twitteren en instagrammen we erop los. Maar hoe ben je er nu zeker van dat al die sociale media ook hun doel bereiken? Zonder dat je je moet gaan uitdrukken in winst en verkoopscijfers?

In deze interactieve vorming krijg je eerst een introductie in de statistieken van verschillende sociale media. Ook vooral gefocust op het aantal volgers? Think again! We overlopen welke parameters de moeite waard zijn om in de gaten te houden en hoe je die vertaalt naar een ROI (return on investment) voor sociale media. 

Daarna werk je voor jouw organisatie een kader uit met doelstellingen. Op die manier kun je al meteen de return van sociale media voor jouw vereniging gaan meten en integreren in je sociale media strategie.

Inhoud

  • Inzicht in de statistieken verwerven van de belangrijkste sociale netwerken 
  • Interpreteren en verwerken van parameters en cijfers
  • Doelstellingen formuleren 
  • ROI (return on investment) voor sociale media leren berekenen
  • social media strategie bijsturen
     

Voor deze vorming breng je je eigen laptop mee.