Ik wil een mediawijs product

Een spel, een boek of educatief materiaal? Bij Mediaraven denken we graag mee om een product op maat van jongeren voor jouw organisatie te ontwikkelen. Dat elk product een crossmediaal en digitaal randje krijgt, spreekt voor zich.

Mediawijs kaartspel CASPAR 


Maak kennis met de hipsterbeer CASPAR. Dat staat voor 'Copyright, Audience, Storytelling, Privacy, Authorship en Research'. Tijdens dit interactieve kaartspel test deze beer hoe mediawijs tieners eigenlijk wel zijn. Het spel ontikkelden we in opdracht van Villa Crossmedia en Thomas More en bestaat ook in het Engels.

www.caspargame.eu

Lespakket 'Hetero's zijn niet normaal'

 
IN-Gent en Stad Gent vroegen aan Mediaraven om een lespakket te ontwikkelen om seksuele diversiteit bespreekbaar maken. We maakten een reeks filmpjes en een interactief boek dat gebruik maakt van augmented reality. 

www.nietnormaal.be

Publicatie 'How to start a medialab'

In opdracht van Villa Crossmedia ontwikkelden we een inspiratieboek voor organisaties in heel Europa die een eigen medialab willen oprichten. We interviewden 6 Europese medialabs en verwerkten die tot dit handige naslagwerk

Vlogwedstrijd 'Weetewa'

In samenwerking met Sensoa organiseerden we de vlogwedstrijd 'Weetewa!?'. Vloggers zijn populair bij jongeren. Wij daagden hen uit om te vloggen over schoonheidsidealen in de media.  Na een succesvolle 52 inzendingen, was er een prijsuitreiking live op MNM met Karolien Debecker. De beste vlogs werden beloond met een nieuwe camera, verschillende boeken, en hulp bij toekomsige ideo-projecten. 

www.weetewa.be

Lespakket Alles Is Water

Voor Protos en Solidagro stuurden we een van onze vrijwilligers naar Senegal om daar met plaatselijke jongeren een reeks filmpjes te maken over water. De content daarvan werd gebruikt voor het lespakket 'Alles is water'. Voor dat project zetten we ook een website op, en maakten we een reeks instructiefilmpjes. 

www.allesiswater.be