Ik wil een communicatiecampagne

Met Mediaraven schieten we graag multimediaal ter hulp voor de communicatie van je project, wedstrijd of evenement. Samen met jou werken we een ideale communicatiemix uit. Een projectsite, promofilmpje, teksten voor je brochure, contacteren van de pers, ... You name it, we do it! 

Het grote voordeel? De vrijwilligers van Mediaraven worden actief betrokken bij de ontwikkeling en realisatie van deze communicatiecampagnes. Door jongeren zelf mee jongerencommunicatie te laten doen, garanderen we ook dat de campagne aanslaat bij het doelpubliek.

Dokter Jules

Koning Boudewijnstichting beheert het fonds Dr. Jules Bouts. Ieder jaar mag de stichting 20.000 euro uitdelen aan jeugdbewegingen die een maatschappelijk verantwoord project opzetten. Maar het geld geraakte niet tot bij de verenigingen omdat er onvoldoende projecten werden ingediend. 

Mediaraven vertaalde deze actie naar de leefwereld van de jeugdbewegingen: We creëerden het karakter 'Dokter Jules'. Met een projectsite www.dokterjules.be, waarop jeugdverenigingen een project konden indienen. 

dokter jules

Via Facebook en Twitter zetten we een advertentie op op basis van een animatiefilmpje waarin Dokter Jules de hoofdrol speelt. Hij legt in minder dan 1 minuut bevattelijk uit wat de bedoeling is. 

Resultaat in 2015: 58 ingediende projecten, waarvan er 12 effectief een financieel duwtje in de rug kregen. In het najaar van 2015 wordt de actie herhaald. 
 

Ik geef leiding in Gent

Jeugddienst Gent contacteerde Mediaraven om voor hen een communicatiecampagne op te zetten om nieuwe leiding te rekruteren voor de jeugdbewegingen in Gent. 

We zetten hiervoor verschillende focusgroepen en een bevraging op bij de Gentse jeugdbewegingen. Op basis daarvan vertrokken we van het idee om de huidige leiding actief aan te zetten om nog trotser te zijn op het feit dat ze leiding zijn, en zo hun directe omgeving aan te zetten om ook mee leiding te geven. 

We lanceerden de hashtag #ikgeefleidingingent en promootten die actief via Instagram, Twitter en Facebook. Er kwam ook een projectsite www.ikgeefleidingingent.be met bijhorend inspiratieboek voor leiding die wil rekruteren.  Ook het offline luik verloren we niet uit het oog. We lieten buttons maken en zetten een inspiratieavond op.

buttons ikgeefleidingingent

Om de actie de nodige ruchtbaarheid te geven, schakelden we een reeks BV's in die vroeger zelf nog in de jeugdbeweging zaten in Gent: Jonas Geirnaert, Bert Verbeke en Mich Walschaerts richtten zich zo tot de Gentse jongeren.